P12

Nagoya Cultural Experience Tour
名古屋文化體驗遊學團


PROGRAMME DESCRIPTION 活動簡介:
This exchange programme allows students to experience and understand the culture and natural landscape of Nagoya through field trips. Through experiences in different places, students can develop multiple perspectives and critical thinking, and reflect on the sustainable development of Hong Kong and Japan.

本交流團通過參觀考察活動,讓學生親身體會及認識名古屋的文化及自然景觀,透過不同的地方體驗, 同學可以建立多角度及批判性思考,反思香港及日本的可持續發展

PROGRAMME OBJECTIVES 活動目的:

To provide opportunities for students to discover and develop Responsibility, Commitment and care for others

To provide opportunities for students to learn the importance of term spirit and harness their leadership skills.

To provide opportunities for students to be independent and take responsibility for their own actions.

為學生提供自我解難、協作和關懷他人的機會。培養讓學生學習團隊合作精神,並且學會獨立,尊重他人及承擔責任。

 


GENERIC SKILLS
共通能力:

Self-directed learning

  1. Collaboration 協作能力

  2. Communication 溝通能力

  3. Problem-solving Skills 解難能力

Value Education

  1. Responsibility 責任

  2. Care for Others關愛他人

  3. Respect for Others尊重他人



PROGRAMME INFORMATION 課程資料:

遊學地點︰

Destination

日本名古屋
Nagoya, Japan

團長︰

Mr Wu Yi Hang

課程收費︰

HK$11900

電郵︰

yiw@tsss.edu.hk

建議參加級別︰

F.3 – F.5

合作伙伴︰

待定 To be Confirmed

參與學生上限︰

40

當地貨幣︰

日元 JPY

活動語言︰

中文

旅遊證件︰

香港身份證、護照HKID Card, Passport


ITINERARY (Tentative) 行程表 (擬定中):

日期

行程

參觀地點

住宿

第一天

(24/6)

抵達名古屋機場,搭乘旅遊巴前往飯店安頓下來。


下午,參觀名古屋城,了解日本歷史和文化。


晚上,品嚐當地美食,體驗日本料理。

名古屋城

名古屋市內酒店

第二天

(25/6)

上午,前往當地的體育科學校進行交流活動。學生們可以參觀學校的設施,與當地學生進行互動,了解他們的體育科學研究和訓練方法。

下午,團隊可以參加一堂體育科學課程或工作坊,深入了解當地的教學內容和方法。

TBC

第三天

(26/6)

上午,前往名古屋市中心的商業區進行購物活動。


下午,團隊可以參觀名古屋市立科學館,了解更多關於科學和技術的知識。

市立科學館

名古屋市內酒店

第四天

(27/6)

上午,觀看一場當地的體育比賽。名古屋是日本的體育之都,有許多體育場館舉辦各種比賽,如足球、棒球、相撲等。可以選擇一場興趣相關的比賽觀看。


- 下午,參觀名古屋城下町地區,體驗傳統的日本街道和文化。

TBC


名古屋城下町地區

名古屋市內酒店

第五天

(28/6)

- 上午,參觀名古屋的文化景點


- 下午,結束行程,返回機場,結束名古屋之旅。

熱田神宮或

名古屋城天守閣



REMARKS 備註:

  1. The course outline above is subject to change, where necessary.
    如有需要,課程內容會作相應修改。